آماده‌سازی هِمی سلولز

خطی‌سازی و تبدیل سیگنال در فرایند آماده‌سازی هِمی سلولز


آماده‌سازی هِمی سلولز (hemicellulose) ، اولین مرحله از فرایند تولید بیواتانول سلولزی است. هدف از آماده‌سازی این است که خاصیت شکنندگی سلولز افزایش یابد تا برای مرحله هیدرولیز آنزیمی آماده شوند. آماده‌سازی همی سلولز که از مونوساکاریدهای مختلف با پنج یا شش اتم تشکیل شده‌اند، در pH های پایین و در دمای بیشتر از 170 درجه سانتی‌گراد انجام می گیرد. برای این کار دو رآکتور پیوسته بطور سری با هم کار می کنند. هنگام اجرای هیدرولیز دو مرحله ای اسید رقیق، راکتور اول برای هیدرولیز هموسلولزی استفاده می شود و سلولز در رآکتور دوم در دمای بیشتر از 200 درجه سانتیگراد تجزیه می شود.

برای اندازه گیری دقیق و پایدار مقدار pH ، استفاده از سنسور pH مدل BURKERT 8203 و ترانسمیتر pH مدل BURKERT 8202 پیشنهاد می شود.
PLC های قدرتمند سری MELSEC Q میتسوبیشی الکتریک، گزینه بسیار مناسبی برای کنترل انواع فرایندهای شیمیایی می باشند.

در هر دو فرآیند به منظور ارائه بالاترین عملکرد، اندازه گیری دقیق pH و کنترل صحیح فرآیند، مورد نیاز است. بدین منظور ، سیگنال خروجی هر دو سنسور pH به یک ترانسمیتر قابل برنامه‌ریزی  PR 4114 متصل می‌شوند، که توسط این ماژول، سیگنال mV خروجی از سنسور pH خطی‌سازی شده و به سیگنال استاندارد جریان 4 تا 20 میلی آمپر (mA) یا ولتاژ 0 تا 10 ولت DC تبدیل شده و به کارت ورودی آنالوگ PLC ارسال می شود.

برای مشاهده جزییات بیشتر روی تصویر کلیک کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *