هیدرولیز / تخمیر

خطی سازی و ایزولاسیون سیگنال در فرآیند هیدرولیز / تخمیر


تبدیل سلولز به قندهای منوساکارید از طریق فرایند هیدرولیز آنزیمی انجام می شود. کنترل دما طی این فرایند دارای اهمیت بسیار ویژه ای می باشد.
موادی که در مراحل قبل، مورد فرآوری قرار گرفتند، جهت هیدرولیز آنزیمی سلولز به قندهای مونو (مونوساکارید)، به تانک هایی وارد می شوند که دمای آن ها باید کاملا تحت کنترل باشد. تخمیر قند به اتانول هنگامی شروع می شود که مخمر اضافه می شود. اگر مخمر همراه با آنزیم ها اضافه شود، این فرآیند SSF (قندسازی و تخمیر همزمان) نامیده می شود. در عوض، هیدرولیز و تخمیر می تواند در مراحل جداگانه، SHF (هیدرولیز و تخمیر جدا) رخ دهد. مواد جامد باقی مانده پس از هیدرولیز و تخمیر به طور عمده از لیگنین (lignin) تشکیل شده است. هیرولیز آنزیمی معمولا در pH مابین 4.5 تا 5 رخ می‌دهد. بنابراین اندازه‌گیری دقیق pH بری بهینه‌سازی فرآیند ضروری است.

برای اندازه گیری دقیق و پایدار مقدار pH ، استفاده از سنسور pH مدل BURKERT 8203 و ترانسمیتر pH مدل BURKERT 8205 پیشنهاد می شود.
PLC های قدرتمند سری MELSEC Q میتسوبیشی الکتریک، گزینه بسیار مناسبی برای کنترل انواع فرایندهای شیمیایی می باشند.

با ارسال سیگنال خروجی از سنسور pH به یک ترانسمیتر قابل برنامه ریزی مدل  PR 4116، علاوه بر انجام خطی‌سازی و ایزولاسیون، سیگنال سنسور pH به سیگنال استاندارد جریان 4 تا 20 میلی آمپر (mA) یا ولتاژ 0 تا 10 ولت DC تبدیل شده و به کارت ورودی آنالوگ PLC ارسال می شود.

  • همچنین ترانسمیتر PR 4116 دارای دو کنتاکت رله نیز می باشد که می توان از آن ها برای آلارم هشدار pH بالا و پایین استفاده نمود.


برای مشاهده جزییات بیشتر روی تصویر کلیک کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *