فیلتر غشاء تحت فشار

تبدیل سیگنال در فیلتر غشاء تحت فشار


فیلتر غشاء تحت فشار یا Membrane filter press برای جداسازی ذرات جامد از محلول می باشد. جهت بررسی عملکرد و کارآیی فیلتر، لازم است تا اختلاف فشار دو طرف آن، اندازه گیری شود.

باقی مانده ذرات جامد از طریق فیلتر، جدا شده و به عنوان سوخت برای تولید انرژی یا به عنوان ماده substrate در برنامه های کاربردی با ارزش بالاتر استفاده می شود. آب تصفیه شده هم معمولا به محل واحد بیوگاز ارسال می شود. تمام مایعات خروجی از فرایند قبل از خروج از واحد بصورت بیولوژیکی تصفیه می‌شوند.

برای اندازه گیری اختلاف فشار در فیلتر غشاء تحت فشار، از ترانسمیتر‌های فشار تفاضلی DP استفاده می شود تا از بالاترین ثبات سیستم اطمینان حاصل شود. ترانسمیترهای فشار مذکور از نوع لوپ پاورد و با خروجی جریان 4 تا 20 میلی آمپر (mAمی باشند.

برای اندازه گیری اختلاف فشار، ترانسمیتر فشار تفاضلی مدل FISCHER DE39 پیشنهاد می شود.
PLC های قدرتمند سری MELSEC Q میتسوبیشی الکتریک، گزینه بسیار مناسبی برای کنترل انواع فرایندهای شیمیایی می باشند.

برای تامین تغذیه ترانسمیترهای فشار و دریافت جریان خروجی آنها و همچنین نمایش مقادیر اندازه گیری شده می توان از ایزولاتور/ مبدل یونیورسال مدل PR 4114 و پروگرامر / نمایشگر مدل PR 4501 استفاده کرد تا سیگنال کاملا ایزوله و استاندارد از ترانسمیترهای فشار تولید شده و برای کارت ورودی انالوگ PLC ارسال شود.
استفاده از این راه حل باعث می شود، علاوه بر تولید سیگنال استاندارد و دقیق در سریعترین زمان، کالیبراسیون فرآیند به سادگی از طریق ماژول پروگرامر PR 4501 انجام شود.


برای مشاهده جزییات بیشتر روی تصویر کلیک کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *