فرایند تقطیر

اندازه گیری دما در فرایند تقطیر


اتانول مایع، از تقطیر بخار اتانول حاصل می شود. بخار اتانول نیز از فرایند تخمیر در مرحله قبل به وجود می آید.
و خروج آن از بخار باعث افزایش غلظت اتانول در بخار می شود. بخار غنی از اتانول که از بالای برج خارج می شود سرد و چگال شده در حالی که مواد باقی مانده در انتهای برج (فاضلاب) به واحد جداسازی مایع از جامد، ارسال می شود.

برای کنترل دقیق دمای فرآیند در برج تقطیر از سنسورهای Pt100 استفاده می شود. به طور استاندار تمامی سیم‌های سنسورهای Pt100 به سمت یک کابینت که در پایین برج قرار گرفته هدایت می‌شوند. برای تبدیل سیگنال سنسورهای دما به سیگنال استاندارد با زمان پاسخ سریع می توان از مبدل دمای لوپ پاورد مدل PR 3331 استفاده نمود. تمامی سیگنال های جریان خروجی از این مبدل را می توان توسط یک کابل multi-conductor به سمت اتاق کنترل ارسال نمود. همچنین برای تامین تغذیه این مبدل ها و دریافت جریان خروجی آنها در اتاق کنترل می توان از ایزولاتور/مبدل های مدل PR 3104 استفاده کرد تا سیگنال کاملا ایزوله و استاندارد از سنسورهای Pt100 تولید کرده و برای کارت ورودی انالوگ PLC ارسال نمود.

PLC سری MELSEC-Q میتسوبیشی الکتریک با دارا بودن استانداردهای ایمنی بسیار بالا و قابلیت های کنترلی گسترده، انتخاب بسیار مناسبی برای کنترل فرایندهای شیمیایی می باشد.

استفاده از تجهیزات فوق باعث دستیابی به یک راه حل عالی با دقت بالا و پاسخ زمانی سریع برای فرآیند تقطیر اتانول خواهد شد.


برای مشاهده جزییات بیشتر روی تصویر کلیک کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *