شیمیایی و پتروشیمی

اتوماسیون صنعتی و ابزاردقیق در صنایع شیمیایی


تجهیزات ابزاردقیق و راه حل های اتوماسیون صنعتی از جمله کلیدی ترین عوامل جهت بالا بردن بهره وری و کیفیت در انواع فرایندهای موجود در صنایع شیمیایی هستند. از این میان، استاندارد سازي سيگنال يا Signal Conditioning در صنايع شيميايي و پتروشيمي براي كاهش هزينه هاي فرايند ضروري مي باشد. از آنجايي كه اكثر فرايندهاي توليدي در اين صنايع نيازمند حفاظت ويژه هستند، توليد سيگنال هاي استاندارد، ايمن، پايدار و دقيق كه داراي سازگاري الكترومغناطيسي EMC بسيار بالايي نيز مي باشند، ضروري مي باشد.

در صنایع شیمیایی تولید با مقادیر دقیق و کیفیت مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از این رو عواملی چون دقت، پایداری طولانی، مدت و زمان پاسخ کاملا حیاتی می باشند. به همین دلیل است که جدیدترین ایزولاتورهای سری 3100 بدون نیاز به هیچ نوع کالیبراسیون، انحراف از مقادیر استاندارد را تا مقدار بسیار کم 0.05٪ کاهش می‌دهند. تجهیزات سری 3100 همچنین دارای زمان پاسخ کمتر از 7 میلی ثانیه بوده و قابل نصب در انواع محیط های صنعتی می باشند.

براي ورود به بخش هاي مختلف، روي شماره هاي داخل عكس كليك كنيد.

لیست فرایندها:

 1- ایزولاسیون و تبدیل سیگنال در قسمت ورود مواد اولیه (Intake) 

2- اندازه گیری سطح در واحد خوراک و سیلوی ذخیره سازی

3- اندازه‌گیری دما در فرآیند بخاردهی به مواد سلولزی (Steaming and impregnation)

4- خطی‌سازی و تبدیل سیگنال در آماده‌سازی هِمی سلولز (hemicellulose)

5- اندازه‌گیری دما در فرآیند خنثی‌سازی و کنترل مهارکننده آنزیم

6- خطی سازی و ایزولاسیون سیگنال در فرآیند هیدرولیز و تخمیر 

7- اندازه‌گیری دما در فرآیند انتشار مخمر 

8- اندازه‌گیری دما در فرآیند تقطیر

9- اندازه گیری سطح در تانک محصول 

10- تبدیل سیگنال در فیلتر غشاء تحت فشار

11- ایزولاسیون و تبدیل سیگنال در لوله های تخلیه 

ایمنی همیشه یک اولویت است. رنج گسترده ای از تجهیزات PR Electronics مطابق با سخت ترین الزامات ایمنی یا Intrinsic safety هستند که به اختصار I.S نامیده می شوند. این تجهیزات شامل انواع ایزولاتور، انواع بریر، ترانسمیترهای دو سیمه، نمایشگرها و ترانسمیترهای هارت HART است که همگی دارای تاییدیه های بسیار معتبر در حوزه ایمنی تجهیزات الکترونیکی صنعتی می باشند. ایزولاتور بریر های PR Electronics برخلاف زنر بریر ها نیازمند برقراری اتصال به زمین (grounding) نبوده و از ایجاد حلقه های جریان نشتی زمین (ground loops) و نویز های ناخواسته جلوگیری کرده و دارای قابلیت نصب بسیار ساده و کم هزینه می باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *