خطوط انتقال آب و فاضلاب

اندازه‌گیری فلو در خطوط انتقال آب و فاضلاب


خطوط انتقال آب و فاضلاب، ارتباط مابین سیستم جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب و مصرف کنندگان را برقرار می کنند. جهت نظارت و کنترل صحیح فرایند تصفیه فاضلاب، یک سیستم اندازه گیری دائمی جریان (فلو) برای اندازه گیری مقادیر کمینه، بیشینه و میانگین جریان (فلو) مورد نیاز است.

لوله های انتقال آب و فاضلاب، وظیفه انتقال دایمی فاضلاب از سیستم فاضلاب شهری به تصفیه خانه و انتقال دایمی آب به مصرف کنندگان را بر عهده دارند. برای کنترل صحیح تاسیسات، لازم است تا جریان آب و فاضلاب عبوری از لوله ها به صورت شبانه روزی اندازه گیری شود و همچنین مقادیر حداکثر، حداقل و میانگین جریان یا فلوی عبوری از لوله ها نیز مشخص باشد.  برای اندازه گیری فلو در این فرایند، از فلومترهای الکترومغناطیسی استفاده می شود.

برای اندازه گیری جریانِ سیال، فلومتر مدل BURKERT 8045 پیشنهاد می شود.

جهت استاندارد سازی سیگنال و حذف نویز، فلومتر به یک ماژول ترانسمیتر/ایزولاتور مدل PR 4116 متصل می شود. جریان آنالوگ استاندارد خروجی از این ماژول، به کارت ورودی آنالوگ سیستم کنترل PLC ارسال می شود.

استفاده از ماژول PR 4116 باعث انتقال دقیق و ایمن سیگنال به سیستم  کنترل می شود و همچنین جهت نمایش کمیت اندازه گیری شده در محل فرایند و کالیبراسیون، می توان از ماژول PR 4501 استفاده نمود.

برای مشاهده جزییات بیشتر روی تصویر کلیک کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *