مخزن نگهداری لجن

اندازه‌گیری سطح در مخزن نگهداری لجن


لجن یکی از اصلی ترین پسماندهای فرایند تصفیه آب و فاضلاب است. در حالی که آب تصفیه شده به راحتی و با رعایت الزامات، قابل تخلیه می باشد، مدیریتِ لجن تولید شده، پیچیده تر است.

به طور کلی از لجن تولید شده یا به عنوان کود در زمین های کشاورزی استفاده می شود، یا به عنوان زباله دفن می شود و یا در محل سوزانده شده و در برخی موارد از آن به عنوان سوخت برای یک سیستم تولید انرژی استفاده می شود.
در مخزن نگهدارنده لجن، لجن ناشی از فیلتر فشار، توسط جاذبه ته نشین می شود، که حجم لجن را به حداقل می رساند، در نتیجه حجم و ظرفیت تجهیزات و فرآیندهای تصفیه پساب را کاهش می دهد. پمپاژ لجن نیازمند تجهیزاتی است که بتوانند لجن ویسکوز را بدون مسدود شدن مسیر منتقل کنند.
به طور معمول برای اندازه گیری و نظارت پیوسته بر حجم لجن موجود در مخزن نگهداری آن، از یک ترانسمیتر اولتراسونیک سطح استفاده می شود.

برای این فرایند، ترانسمیتر اولتراسونیک سطح مدل BURKERT 8177 پیشنهاد می شود.
برای این فرایند، شیر برقی یا سلونوئیدی مدل BURKERT 6027 پیشنهاد می شود.
PLC های قدرتمند سری MELSEC Q میتسوبیشی الکتریک، گزینه بسیار مناسبی برای کنترل انواع فرایندهای تصفیه آب و فاضلاب می باشند.

برای تامین تغذیه و اندازه گیری جریان خروجی ترانسمیتر مذکور و همچنین جهت حفاظت از سیستم کنترلی در برابر نویز می توان از یک نمایشگر قابل برنامه ریزی PR 5715D استفاده کرد. این ماژول علاوه بر نمایش مقدار سطح در محل فرایند، یک سیگنال 4 تا 20 میلی‌آمپر به سیستم کنترلی ارسال می کند. نمایشگر PR 5715D همچنین دارای رله های کنترلی نیز می باشد که با استفاده از آنها می توان وضعیت روشن / خاموش پمپ را بر اساس سطح لجنِ درون مخزن، کنترل نمود. کنترل عملکرد پمپ از طریق ارسال سیگنال دیجیتال (on/off) به یک شیر برقی یا سلونوئیدی که در مسیر لوله نصب شده است انجام می شود.

برای مشاهده جزییات بیشتر روی تصویر کلیک کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *