اسمز معکوس

ایزولاسیون و تبدیل سیگنال در فرایند اسمز معکوس


فن آوری اسمز معکوس با استفاده از یک پمپ فشار بالا برای افزایش فشار روی سطح  نمکی غشاء اسمز معکوس کار می‌کند، به طوری که فشار آب از طریق غشاء، در حالی که تقریبا همه (حدود 95 تا 99 درصد) نمک های حل شده در پشت بخار می‌مانند اعمال می‌شود. هر چقدر آب ورودی غلیظتر باشد، فشار بیشتری برای غلبه بر فشار اسمزی مورد نیاز است.در یک سیستم اسمز معکوس، اندازه‌گیری‌هایی مانند جریان (فلو)، فشار و دما ضروری است، و در این مورد، همه با ترانسمیتر های دو سیم اندازه گیری می شوند.

برای اندازه گیری جریانِ سیال، فلومتر مدل FISCHER FD38 پیشنهاد می شود.
برای اندازه گیری فشار، ترانسمیتر فشار مدل BURKERT 8323 پیشنهاد می شود.
برای اندازه گیری دما، ترانسمیتر دما مدل PR 5331A پیشنهاد می شود.

سیگنال های خروجی از این ترانسمیتر ها به یک پانل کنترل محلی و PLC اصلی متصل می شوند. ماژول مبدل / جداکننده (اسپیلیتر) PR 3109 یک راه حل عالی است که ولتاژ تغذیه ترانسمیتر های دو سیم را تامین کرده و سطح بالایی از ایزولاسیون مابین کانال های ورودی و خروجی را فراهم می کند. این یک راه حل جایگزین برای سیستم های قدیمی است که در آن از یک کانال خروجی آنالوگ اضافی در PLC به عنوان ریپیتر (تکرارکننده) برای یک ورودی آنالوگ استفاده می شود. استفاده از ماژول PR 3109 منجر به افزایش دقت سیگنال با زمان پاسخ فوق العاده شده و سیگنال استاندارد و ایمن را به سیستم کنترلی ارسال می کند.

PLC های قدرتمند سری MELSEC Q میتسوبیشی الکتریک، گزینه بسیار مناسبی برای کنترل انواع فرایندهای تصفیه آب و فاضلاب می باشند..
برای کنترل، ذخیره سازی و نمایش داده ها در نزدیکی محل فرایند، کنترلر / دیتالاگرهای Simex CMC-99 و Simex CMC-141 پیشنهاد می شوند که دارای قابلیت ها و امکانات گسترده ای می باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *