آب و فاضلاب

برای صنایع آب و فاضلاب، سطح بسیار بالایی از ایزولاسیون سیگنال های دریافتی از سنسورها و ترانسمیترها مورد نیاز است تا اثر نویزهای ناخواسته و همچنین حلقه های مدار زمین (ground loops) حذف شوند. علاوه بر این در برخی از فرایند ها لازم است تا تجهیزات مورد نیاز دارای استانداردهای لازم از لحاظ ایمنی و کار در محیط های خطرناک باشند. به عنوان یک نمونه پرکاربرد، بسیاری از این فرایندها نیازمند ماژول های اسپیلیتر یا جدا کننده سیگنال برای دریافت سیگنال لازم از فرایند و ارسال آن به سیستم کنترل و یا مانیتورینگ می باشند.

لیست فرایندها:

1. ایزولاسیون/ جداسازی سیگنال در فرایند اسمز معکوس
2. ایزولاسیون و تبدیل سیگنال در فرایند Multimedia filter
3. آلارم اندازه گیری سطح در تانک ذخیره ‌سازی آب تصفیه شده
4. ایزولاسیون سیگنال در مخزن آب سبک
5. خطی‌سازی سیگنال در فرایند رسوب زدایی WAC DC
6. ایزولاسیون نویز در واحد فیلتر فشاری (filter press)
7. اندازه‌گیری سطح در مخزن نگهداری لجن
8. اندازه‌گیری سطح در سیستم رسوب زدایی شیمیایی
9. اندازه‌گیری سطح در مخزن بازیافت آب
10. اندازه‌گیری سطح در فرایند حذف گازهای حل نشده
11. اندازه‌گیری جریان (فلو) در خطوط انتقال فاضلاب

تجهیزات Signal Conditioning در مسیر ارسال سیگنال ها از سنسور به PLC قرار می گیرند و با ایزوله سازی سیگنال و تبدیل آن به سیگنال استاندارد (آنالوگ یا دیجیتال)، مشکلات مربوط به نویز EMC را حل کرده و از سیستم کنترلی حفاظت می کنند. این تجهیزات، سیگنال های دریافتی از پلنت را به سیگنال های استاندارد برای کنترل انواع پمپ ها تبدیل کرده و همچنین استاندارد بودن سیگنال های فرکانس دریافتی از توربین های آب را تضمین می نمایند.

رنج گسترده تجهیزات برند PR Electronics شامل انواع ترانسمیتر، نمایشگر، ایزولاتور، بریر، مبدل، اسپیلیتر و منبع تغذیه یونیورسال AC / DC می شود که علاوه بر سازگاری با انواع سنسورها، ترانسمیترها و سیستم های کنترلی، دارای مصرف انرژی بسیار کمی نیز می باشند.

یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، استفاده از ترانسمیترها و مبدل های یونیورسال به عنوان تجهیزات یدکی می باشد. این ماژول های یونیورسال قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی از انواع ورودی های ترموکوپل، RTD ، جریان و ولتاژ را دارا می باشند. بنابراین یک ماژول یونیورسال می تواند به عنوان ماژول یدکی در تعداد زیادی از فرایندها به کار گرفته شود.

مثال‌هایی از ماژول‌های مناسب برای صنعت آب و فاضلاب :
· جداسازی (اسپیلیتر) و ایزوله‌سازی سیگنال ارسالی از سنسور به PLC ، و ارسال سیگنال جدید به نمایشگر محلی و حل مشکلات مربوط به نویز الکترومغناطیسی EMC توسط ماژول های PR 3109 و PR 5714 .
· استاندارد سازی و تبدیل سیگنال فرکانسی دریافت شده از سنسور سرعت چرخش توربین آبی، و حفاظت از توربین در برابر سرعت بالا و اعلام هشدارهای لازم توسط کنتاکت های رله روی ماژول PR 5225 .
· نمایش، شبیه سازی و تست سیگنال ترانسمیتر سطح آب موجود در ایستگاه پمپاژ، در منطقه خطرناک Ex و ارسال سیگنال به DCS توسط ماژول های PR 9202B و PR 4501 .
· تبدیل سیگنال جریان 4 تا 20 میلی‌آمپر به پالس دیجیتال برای کنترل پمپ های اندازه گیری کلر توسط ماژول PR 4222 .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *